اف ژورنال

مجله اینترنتی

اف ژورنال

مجله اینترنتی

مدیریت ، سینما ، هنر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

۳۱ مطلب توسط «علیرضا فرزانه» ثبت شده است

۲۶
اسفند

فروشگاه نگاردستان

فروش محصولات هنری و صنایع دستی

 

 

جهت خرید و مشاهده سایر محصولات و نگارین های متنوع نگاردستان به وب سایت نگاردستان مراجعه فرمایید:

https://negardastan.com

 

اینستاگرام : @negardastangroup

۲۱
بهمن

وب سایت سینمایی : www.afjournal.ir



وب سایت نیازمندیها و آگهی های پزشکی : www.medboard.ir



وب سایت کمیک : www.webcomix.ir



انجمن تجربه و مهارت : www.tajrobebartar.ir 



وب سایت شخصی من : www.alirezafarzaneh.com

۲۸
مرداد
یادداشتی بر آخرین فصل سریال شخص مورد نظر 

بنظر می رسد فصل پنجم سریال شخص مورد نظر بتواند فصل پایانی این سریال مهیج بعد از سالها باشد . همانند بسیاری از سریال های امروز سریال در نقطه اوج خود به سرزنش ماشین اسیر شده در دستان انسان می پردازد . ماشینی که بدون دخالت و سوء استفاده ها وسیله ای برای بهبود وضعیت کره زمین معرفی شده بود و به مرور و در کشمکش های مختلف سریال در فصول مختلفش ، بیننده و شخصیت های فیلم را به یک نتیجه هدایت می کند . ابزارها و رایانه ها قبل از اینکه انسان را به عرش برسانند ، با سوء استفاده های خودشان ، وسیله ای برای نابودی و تباهی حریم خصوصی و مفاهیم انسانی و عاطفی خواهد بود و بازهم این انسان است که در سنجش و ارزیابی میزان خسارت لازم برای نیل به یک زندگی بهتر دچار اشتباه و افراطی گری می شود . فصل پنجم بیشتر یک فصل کاملا اکشن و حسن ختام فصول فلسفی محور قبلی است و کمتر از مضامین اخلاقی در آن به صراحت و وضوح یاد می شود ولی همان موارد مطروحه اندک نیز قابل تامل و توجیه کننده پایان سریال است .


 این سریال به دستگاهی می پردازد که از طریق دوربین های متصل به شبکه اینترنت ، حرکات همه انسان ها را در همه مکان ها و زمانها کنترل و موارد خطرناک را در قالب یک شماره به قهرمانان داستان اعلام می کند . این مخلوق رایانه ای به مرور و در طی فصول مختلف سریال به سمتی حرکت می کند که جای خالق اش را بگیرد و در نقطه عطف سریال این دستگاه به مبارزه با دستگاهی مشابه و با پشتوانه تروریسم سیاسی بر میخیزد . ولی سریال نقش انسان را با قدرت گرفتن دستگاهها نادیده نمی گیرد و بلکه پررنگ تر هم می نماید و این جذابیت و هسته مرکزی زیباکننده سریال را بوجود می آورد . شعار دستگاه این است : برای کنترل و پیش بینی انسانها باید آنها را درک کرد و این هوش مصنوعی تقریبا تا پایان سریال جهت رسیدن به این نقطه تلاش و پیشروی زیادی می کند !


منبع : اف ژورنال 

۱۴
ارديبهشت

۰۷
فروردين

یادداشت و برداشت از فیلم بازی تقلید The Imitation Game  

The Imitation Game

میدونی چرا مردم از خشونت استفاده می کنند ؟ چون از بکاربردنش لذت میبرند و اگر این لذت رو از خشونت حذف کنی آنچه میماند فقط پوچی است ....

فیلم بازی تقلید ،سرگذشت خدمات آلن تورینگ نابغه رمز شکن بزرگترین دستگاه رمز ارتش آلمان (انیگما)در جنگ جهانی دوم است . خدماتی که منجر به نجات جان 14 میلیون نفر و پایان یافتن زودتر جنگ به مدت دو سال گردید و همچنین پایه گذار اختراع کامپیوتر در دهه های بعد از جنگ شد. 


 ادامه مطلب 



۰۷
بهمن

یادداشت و برداشت از سریال ماوراطبیعه The Supernatural

سریال تمثیل ها و مصداق هایی از فرشتگان ، شیاطین ، بهشت و جهنم و البته در دنیای اطراف خودمان !

 پخش این سریال از سال 2005 آغاز و تاکنون 11 فصل آن ساخته شده است که نشاندهنده استقبال بینندگانش از آن می باشد . این سریال داستان دو برادر به نام های سم و دین وینچستر با دو خصوصیات اخلاقی مختلف و البته مکمل می باشد که به حرفه خانوادگی شان یعنی شکار موجودات و پدیده های ماوراء طبیعه اشتغال دارند . 

ادامه مطلب 

۰۷
بهمن


نقش اطلاعات سالم ، سیستم های اطلاعاتی و مولد  آن در سازمانهای مدرن

در عصر انفجار اطلاعات ، تولید و استفاده از اطلاعات بیش از هر زمان دیگری در سرنوشت سازمانها نقش یافته است . انبوه و انباشت اطلاعات امروزه خساراتی به مراتب بیش از فقدان اطلاعات به کسب و کارها و همچنین مدیران آن وارد می سازد . مقاله زیر بررسی نقش اطلاعات سالم و آلوده در سازمانهای مدرن امروزی را به اختصار در بر می گیرد و بیشتر شامل نکات کاربردی و ضروری مهارت محور مبحث سیستم های اطلاعاتی می باشد . 

 دانلود فایل 


ادامه مطلب 

۲۸
شهریور
۲۸
شهریور
۲۴
مرداد

سریال مردگان متحرک سریالی بر محور زامبی ها و مردگان متحرک نیست . واکرها یا همان زامبی های سریال عواملی بهانه ساز برای به تصویر کشیدن مفاهیمی درام در موضوعاتی همچون ؛ رهبری ، مقاومت ، انسانیت ، وحوش و شرارت ،تسلیم ناپذیری ها ، ضعف و شکنندگی های ذات انسان ، عواطف ،الویت بندی ها ، تصمیم گیری ها و احساسات پنهان و نهفته وجودی و ..... میباشند . کاراکتر ریک به عنوان رئیس گروه نمادی از رهبری قاطع همراه با انعطافات انسانی در زمان اقتضا میباشد . واکنش انسانها و میل به زندگی در بدترین شرایط به زیبایی به وجود بیننده وارد میشود . تغییر عواطف بر اساس ظلم ها و مصائب در طی فصل های سریال بسیار منطقی به وقوع میپیوندد . سریال مردگان متحرک سریالی در مورد مردگان نیست بلکه زامبی ها عاملی برای به تصویر کشیدن زندگی و انسانیت است . زیبایی وجود و ابعاد بینهایت انسان از یکسو و خطرناک تر بودن انسانها از حتی زامبی ها از سوی دیگر تامل برانگیزند . مضامین فلسفی در سریال فراوانند و اگر عمیق به سریال نگاه بیاندازیم تلنگرهای زیادی برای تغییر مسیر زندگی به تماشاگر میزند . این سریال زیبا و البته پر خشونت را به آرامی و با حوصله ببینید و قطعا طی مسیر و در پایان آن احساس لذت زیادی خواهید داشت .