اف ژورنال

مجله اینترنتی

اف ژورنال

مجله اینترنتی

مدیریت ، سینما ، هنر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

درک رایانه ها از انسان

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۲۳ ب.ظ
یادداشتی بر آخرین فصل سریال شخص مورد نظر 

بنظر می رسد فصل پنجم سریال شخص مورد نظر بتواند فصل پایانی این سریال مهیج بعد از سالها باشد . همانند بسیاری از سریال های امروز سریال در نقطه اوج خود به سرزنش ماشین اسیر شده در دستان انسان می پردازد . ماشینی که بدون دخالت و سوء استفاده ها وسیله ای برای بهبود وضعیت کره زمین معرفی شده بود و به مرور و در کشمکش های مختلف سریال در فصول مختلفش ، بیننده و شخصیت های فیلم را به یک نتیجه هدایت می کند . ابزارها و رایانه ها قبل از اینکه انسان را به عرش برسانند ، با سوء استفاده های خودشان ، وسیله ای برای نابودی و تباهی حریم خصوصی و مفاهیم انسانی و عاطفی خواهد بود و بازهم این انسان است که در سنجش و ارزیابی میزان خسارت لازم برای نیل به یک زندگی بهتر دچار اشتباه و افراطی گری می شود . فصل پنجم بیشتر یک فصل کاملا اکشن و حسن ختام فصول فلسفی محور قبلی است و کمتر از مضامین اخلاقی در آن به صراحت و وضوح یاد می شود ولی همان موارد مطروحه اندک نیز قابل تامل و توجیه کننده پایان سریال است .


 این سریال به دستگاهی می پردازد که از طریق دوربین های متصل به شبکه اینترنت ، حرکات همه انسان ها را در همه مکان ها و زمانها کنترل و موارد خطرناک را در قالب یک شماره به قهرمانان داستان اعلام می کند . این مخلوق رایانه ای به مرور و در طی فصول مختلف سریال به سمتی حرکت می کند که جای خالق اش را بگیرد و در نقطه عطف سریال این دستگاه به مبارزه با دستگاهی مشابه و با پشتوانه تروریسم سیاسی بر میخیزد . ولی سریال نقش انسان را با قدرت گرفتن دستگاهها نادیده نمی گیرد و بلکه پررنگ تر هم می نماید و این جذابیت و هسته مرکزی زیباکننده سریال را بوجود می آورد . شعار دستگاه این است : برای کنترل و پیش بینی انسانها باید آنها را درک کرد و این هوش مصنوعی تقریبا تا پایان سریال جهت رسیدن به این نقطه تلاش و پیشروی زیادی می کند !


منبع : اف ژورنال 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی