اف ژورنال

مجله اینترنتی

اف ژورنال

مجله اینترنتی

مدیریت ، سینما ، هنر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۴
مرداد

سریال مردگان متحرک سریالی بر محور زامبی ها و مردگان متحرک نیست . واکرها یا همان زامبی های سریال عواملی بهانه ساز برای به تصویر کشیدن مفاهیمی درام در موضوعاتی همچون ؛ رهبری ، مقاومت ، انسانیت ، وحوش و شرارت ،تسلیم ناپذیری ها ، ضعف و شکنندگی های ذات انسان ، عواطف ،الویت بندی ها ، تصمیم گیری ها و احساسات پنهان و نهفته وجودی و ..... میباشند . کاراکتر ریک به عنوان رئیس گروه نمادی از رهبری قاطع همراه با انعطافات انسانی در زمان اقتضا میباشد . واکنش انسانها و میل به زندگی در بدترین شرایط به زیبایی به وجود بیننده وارد میشود . تغییر عواطف بر اساس ظلم ها و مصائب در طی فصل های سریال بسیار منطقی به وقوع میپیوندد . سریال مردگان متحرک سریالی در مورد مردگان نیست بلکه زامبی ها عاملی برای به تصویر کشیدن زندگی و انسانیت است . زیبایی وجود و ابعاد بینهایت انسان از یکسو و خطرناک تر بودن انسانها از حتی زامبی ها از سوی دیگر تامل برانگیزند . مضامین فلسفی در سریال فراوانند و اگر عمیق به سریال نگاه بیاندازیم تلنگرهای زیادی برای تغییر مسیر زندگی به تماشاگر میزند . این سریال زیبا و البته پر خشونت را به آرامی و با حوصله ببینید و قطعا طی مسیر و در پایان آن احساس لذت زیادی خواهید داشت .
۰۹
مرداد

اگر که بر این اندیشه بودیم که در دو فصل اول و دوم سریال House of Cards  تمام زوایا و لایه های شخصیت های سریال  را درک کرده ایم فصل سوم مهر ابطال بر این تفکر میزند و تکان دهنده ترین فصل سریال و لحظه ها را برای بیننده رقم میزند . 

پرده برداری از وجوه کاملا پنهان فرانک اندروود به عنوان رئیس جمهور آمریکا و همسرش کلر و همچنین تحت تاثیر قراردادن داستان با کلیدی شدن شخصیت پیچیده داگ استمپر و اضافه شدن رهبر روسیه به سریال که دارای میمیک و چهره ای بسیار شبیه به پوتین واقعی  میباشد ، عمق و هیجان سریال را به اوج میرساند . 

سریال در این فصل بر نقش اصلی کلر در موفقیت های سیاسی فرانک و در نهایت  رئیس جمهور شدن وی تاکید و رمز گشایی می کند و تلاش های غیر اخلاقی بیشتری را جهت پیروزی  در دور جدید انتخابات به زیبایی به تصویر می کشد . وفاداری بی چون و چرای برخی افراد به فرانک بسیار عمیق و جالب توجه میباشد و بدون عمیق شدن در آنها نمی توان ازشان گذر کرد . وفاداری و علاقه "داگ" به رئیس جمهور در شرایطی که پس از انتخاب فرانک وی را کنار گذاشته است و یا وفاداری "فردی" رستوران دار در اوج فقر و فلاکتی که فرانک مسبب آن بود،  با یک جمله زیبا از وی به رمی -رئیس دفتر رئیس جمهور- که به طرفداری از فرانک ولی واقع گرایانه ، بیان می شود  : " نمی تونی یک مار را بخاطر داشتن نیشش سرزنش کنی " 

اوج سریال تحول نسبی کلرآندوود است که در میابد که سالهاست که به آنچه دوست دارد باشد تظاهر می کرده و نه آنچه بوده است و او صرفا عروسک بی ارزشی در دستان فرانک بوده که علاوه بر عامل موفقیت بلکه عامل حفظ وجهه عمومی همسرش نیز بوده است و مصداق این در صحنه ای بود که یک طرفدار انتخاباتی به کلر می گوید که به وی اعتماد دارد ولی اعتماد به فرانک غیر ممکن است . و در جای دیگری از سریال زمانیکه تام نویسنده مشهور ،  فصل اول کتاب زندگی فرانک را به وی می دهد از  کلر به عنوان عنصری" برابر" با فرانک نام می برد و فرانک را از برملا شدن این واقعیت به هراس می اندازد . علی رغم تمام نوسانات شخصیتی نقش ها ، کوین اسپیسی بازهم در بسیاری از لحظات دوست داشتنی و تصمیماتش نزد بیننده  قابل توجیه متصور می شود !

سریال با بازی خوب بازیگرانش به خصوص کوین اسپیسی و رابین رایت چیزی برای بهترین سریال سال  شدن کم ندارد و امیدوارم همه این سریال پرنکته را ببینند و لذت ببرند