اف ژورنال

مجله اینترنتی

اف ژورنال

مجله اینترنتی

مدیریت ، سینما ، هنر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

دنیای تصویر ، تصویری از شکستن مرزها با تفکر خلاق

سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۱۸ ب.ظ



شماره دویست و چهل و هشت دنیای تصویر را هم گرفتم .درحال مطالعه آن بودم که فکری که هر مرتبه و در زمان خواندن این مجله در وجودم و فکرم زمزمه کنان می آمد؛ بازهم به سراغم آمد . وقتی مرورش کردم تصمیم گرفتم اینبار آن را بنویسم و با دیگران این تفکر و البته نظر شخصی ام را به اشتراک بگذارم . همیشه این سوال را از خودم میپرسیدم که چرا ما ایرانی ها تو اعتماد به نفس سرامد همه دنیا هستیم ولی همینکه نوبت به عمل کردن فرا میرسد ، هر چیزی که خلق میکنیم به واحد مسافت ، کیلومترها و به واحد زمان ، سالها با استاندارد های جهانی فاصله دارد ؟!.......ولی دنیای تصویر و سالها انتشار آن خود را از این فرمول کاملا جدا کرد :


تلاش ، خلاقیت ، ذوق و سلیقه ، دوری از کپی برداری های ویروسی این زمانه ، و نگاه متفاوت دست اندرکاران این مجله و در نوک هرم و نقطه اوج آن ، آقای علی معلم  همواره و در سالهای پر فراز و نشیب ، ثابت کردند ، محدودیت ها وقتی که خلاقیت وجود داشته باشد صرفا و فقط بهانه ای برای بی استعداد هاست . هنرمندنماها و سینماگران پر مدعایی که همانند بازیکنان فوتبال پا به سن گذاشته و افول کرده ای هستند که درصددند ضعف خود را با اعتراض به داور و خطا روی بازیکنان حریف بپوشانند که البته آنچه نصیب شان میشود کارت های زرد و قرمز و در آخر ترک زمین است ! ...... فقط با این تفاوت که آن بازیکنان زمانی در نقطه اوج بودند ولی سینمای ما هیچگاه این نقطه اوج را تجربه نکرده و همواره سعی کرده همانند جزیره ای دور افتاده خود را پایان و غایت دنیا نشان دهد و اگر کمی جرات به خرج میداد حتی مایل بود نام سینما را نیز تغییر داده و این نام را فقط به هالیوودی ها و بالیوودی ها بخشیده وخود با نام دیگری در آسمان ها و دنیای خود حرکت نماید و اهمیتی هم برای نود درصد مردم دنیا که فرهیخته نبوده و از سینمای معناگرا چیزی نمی دانند ، نداده و فقط برای خود و ده درصد مابقی فیلم بسازد ! اسامی و نام های شایسته زیادی مانند"  سیب نما " که اشاره دارد به شباهت جذابیت سینمای ما  به سیب  کاشف جاذبه نیوتن  و یا " شیب نما " که ویژگی منحصر به فرد سینمای ما را نشان میرود که  از هر نمایی شیب سقوط  نزدیک به نود درجه اش قابل دیدن است  ، و چند نام دیگر که کاندید جایگزینی با کلمه سینما بودند و البته هستند . !


بله ، دنیای تصویر به جرات نه تنها معیارهای جهانی یک نشریه سینمایی را داراست ، بلکه جزو معدود مخلوقات ایرانی ها است که این معیارها را در می نوردد و فراتر از آن هم  میرود و به جرات میتوان گفت هر شماره اش بسیار پر محتوا تر و غنی تر از یک شماره نشریه سینمایی فرامرزی است زیرا علاوه بر پرداخت کافی و کیفی به سینمای جهان به سینمای ایران نیز به میزان قابل توجهی پرداخته و هیچگاه این بیمار سرطانی را رهانکرده و تا آخرین لحظه امید به شفا ، به اتکای کمک و سعی و تلاش خود و سایر دلسوزان دارد .


من فقط میتوانم تشکر صمیمانه از آقای معلم و زحمت کشان و ایده پردازان مجله داشته باشم و بجز آرزوی سلامتی و تداوم موفقیت برای ایشان دستم از انجام هر کار دیگری برای ایشان کوتاه است .


دنیای تصویر و آقای معلم .....متشکریم.....


 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی